Hodnotenie 5.0

                                           
Užívatelia (výpis):
. . . . . . . . . . . .                
6.2
Vo svete: (metacritic)
. . . . . . . . . . .                   5.9

 

Séria Medal of Honor je úzko spätá s vojnovým žánrom, ktorý sa stal za posledných 10 rokov nesmierne populárnym hlavne vďaka nasledovníkovi Call of Duty a neskôr aj Battlefieldom. O to smutnejšie je dívať sa ako séria upadá. Ani nový reštart jej nepomohol. V roku 2010 sme ešte EA a Danger Close štúdiu dávali šancu, ale dnes vieme, že nový rozbeh sa nepodaril.

Medal of Honor: Warfighter prichádza s vlažnou reklamnou kampaňou, neskoro dodanými verziami na recenziu a masívnym patchom v deň premiéry. Všetko to naznačovalo otázny výsledný produkt a ten sa aj potvrdil. Hra sa dostala na trh nedotiahnutá, s množstvom problémov a absentujúcou hĺbkou. Stratégia EA mať každoročnú náhradu za Battlefield jednoducho nevychádza. Predaje síce indikujú opak, ale kvalita absentuje.

Warfighter má rovnakú ponuku ako pred dvomi rokmi, kampaň a multiplayer, bez prídavných misií alebo kooperácie. Jedinou výraznejšiou zmenou je použitie Frostbite 2 enginu na komplet celú hru, minulý rok si ju delili medzi sebou Unreal engine v kampani a Frostbite v multiplayeri. Teraz hra pôsobí konzistentnejšie, ale žiadne ďalšie možnosti neprináša. Ostáva vám teda štandardná 5 - 6 hodinová kampaň a riziko, či vás skromný multiplayer vtiahne, alebo nie.
 
fgdfgdfgdfg
Frostbite 2 engine predvádza svoju deštrukciu, ale aj bugy
  
 

V nevýraznej kampani sa znovu vracajú do akcie Preacher, Mother, Voodoo a ich jednotka Teamforce Mako. V šiestich hodinách sa nám autori snažia naservírovať mix terorizmu, rozmanitých misií inšpirovaných skutočnými udalosťami a citového vzťahu rodiny a vojaka. Snažia sa vykresliť superhrdinov, vojakov bojujúcich za svoju vlasť a obavy manželiek pred tým najhorším. Tento útok na emócie ničí plytký príbeh kampane, ktorá pôsobí iba ako spomienka na sériu misií v rôznych častiach sveta s jemným náznakom lovu na jedného z teroristov v pozadí.

Príbeh však nie je najväčším problémom kampane, tým sú práve misie, z ktorých väčšina vyzerá, akoby sme ich už hrali desiatky krát. Nepomáha im ani obohranú schému kombinujúc neustále útoky nepriateľov a postup za ďalšie dvere. Absentuje hĺbka, jedinú rozmanitosť pridávajú občasné racingové levely. Tie sú vďaka zapracovanému NFS enginu dynamické aj zábavné. Žiaľ aj tu autori nevedia, kedy dosť a neskôr už hra miestami pripomína viac NFS ako Medal of Honor. Hrali ste už stealth s autami? V Medal of Honor to zažijete. Alebo ďalší príklad hovoriaci za všetky, hrali ste už 30 sekundovú misiu, v ktorej vystrelíte iba jeden náboj? To je Medal of Honor: Warfighter. Eventuálne to môže byť aj skutočnosť pre vojakov v boji, ale potrebujeme takéto misie v hre?

EA a Danger Close sa až príliš chcú koncentrovať na skutočných vojakov, veteránov, spracovávať skutočné misie, v hre to jednoducho nefunguje. Nefungovalo to už v prvom Medal of Honor titule, nefunguje to ani od dva roky neskôr. Možno by sa autori už mohli poučiť alebo kampaň prerobiť do skutočne hrateľnej formy. Nemala by to však byť 30-sekundová misia ani umelo naťahované prestrieľavanie sa stovkami rovnakých nepriateľov čakajúcich za každým rohom.

Ďalším problémom kampane sú chyby, autori by potrebovali ešte polroka na doladenie skriptov, zrušenie nelogického obmedzenia levelov aj odstránenie bugov. Pre nedostatok času napríklad nastavili zvláštne hranice levelov, za ktoré nemôžete vyjsť. Niekedy rovno zomriete, inokedy vám začne odpočítavať čas alebo narazíte na neviditeľnú stenu. Nehovoriac o tom, že sa môžete stretnúť s padaním hry. Ak vás obídu všetky bugy, určite sa dostanete do situácii, kedy musíte vykonať niečo v daný moment. V jednej zo spomínaných racingových scénach musíte doslova v správnej sekunde buchnúť to protivníkovho auta, aby sa prevrátilo a misia úspešne skončila. Ak to nestihnete, nasleduje reštart.

Kampaň vás zavedie do upršanej Polynézie, niekoľko misií absolvujete v púštnych prostrediach, jazdu autami cez mesto, krátke vystrieľavanie nepriateľov z helikoptéry, občasné sniperovanie. Chýbajú skutočne adrenalínové alebo prekvapivé scény. Až na vozidlá je všetko v obohraných mediach, bez noviniek, bez hĺbky, teda s jediným vylepšovateľným parametrom - možnosťou rozrážania dverí. V skutočnosti je úplne jedno, ako do miestnosti vpadnete. Rozsiahly breach systém vyznieva nezmyselne. To dopĺňajú nekonečné zásobníky na sekundárnych zbraniach a ako kontrast k tomu otravne dlhé nabíjanie zbraní. Možno pomer reality a hrateľnosti nezvolili autori práve najvhodnejší.

Pribúda vykopávanie dverí na sedem spôsobov.

 

Použitie Frostbite 2 enginu je Medal of Honor: Warfighter veľký krok vpred oproti Battefieldu 3. Po výkonovej stránke je všetko odladené, grafika je rýchla aj keď nie tak kvalitná ako pri Battelfielde, ponúka však decentnú ukážku rozsiahlych a detailných prostredí ako aj neustálej deštrukcie. Nezaostávajú ani dynamické animácie vojakov padajúcich rad radom pre svoju slabú AI, respektíve jednoduché skripty. Občas vidieť známy neduh nekonečného respawnu, ale to je už štandard v tomto štýle hier. Čo však nie je štandard, je padanie a množstvo chýb. Danger Close zrejme ani vďaka kvalitnému enginu nestihli hru dokončiť.

Renderované scény predeľujúce kampaň spracované v kvalite Battlefieldu vyzerajú slabo a nevýrazne, nemajú spád a akčný hráč ich má chuť preskočiť okamžite. Nehovoriac o vzhľade ženských tvárí, ktorý sa vôbec nepodaril. 

Medal of Honor: Warfighter je živý hudbou Ramina Djawadi (téma Iron Man, Game of Thrones), odviedol slušnú prácu, ku ktorej svojou troľkou prispel aj Mike Shinoda z Linkin Park. Nakoniec úvodná pieseň Castle of Glass od Linkin Parku zaznie niekoľkokrát počas hry hneď v niekoľkých verziách.

 

Diskusia

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

Recenzia pre PC, PS3, Xbox360

06.11.2012 19:37

 odstránená nutnosť spúšťania hry cez browser oproti BF3
 súťaž medzi štátmi v multiplayeri
 Fire Team prídavok
 niektoré racingové scény

 

 repetívny design väčšiny levelov kampane
 slabý príbeh kampane
 chyby v skriptoch a padanie hry
 zlepenec iných akcií
 stealth racing!?

07.11.2012 16:40

Minimálne požiadavky

  • Windows Vista

  • Intel Core 2 Duo 2.4 GHz / Athlon X2 2.7 GHz

  • 2 GB RAM

  • 20 GB miesta na disku

  • 512 MB grafická karta (NVidia 8800 GTS / ATI Radeon 3870)

  • DirectX 10.1

  • 1 MB kbps DSL pripojenie na internet

Odporúčané požiadavky

  • Windows 7

  • Intel Core 2 Quad 3 GHz / AMD Phenom II X4 3 GHz

  • 4 GB RAM

  • 20 GB miesta na disku

  • 1 GB grafická karta (NVidia GTX 560 / ATI Radeon 6950)

  • DirectX 11

  • 1 MB kbps DSL pripojenie na internet

Medal of Honor Warfighter

  

 EA /EA Czech / Danger Close
 Akcia 
 www.medalofhonor.com/

dátum vydania 23.10. 2012